Sökes!

Vi söker dig som brinner för digital marknadsföring

Älskar du att arbeta med digital marknadsföring och digital annonsering? Går du igång på att driva trafik till webbsidor och där förvandla den till konverteringar? Då har vi en rolig och inspirerande tjänst för dig hos Draftit!

 

Om Draftit

Vi tror att alla verksamheter kan arbeta professionellt och proaktivt med regelefterlevnad. Därför utvecklar vi digitala produkter som inte bara tar juridiken till praktiken, utan som också sparar våra 3.000 kunder tid. Vi har gjort detta framgångsrikt i över tio år och har utvecklats till ett av Nordens ledande företag inom legal tech. Draftit är sedan april 2020 en del av Visma, som är ett av Europas ledande mjukvaruföretag.

 

Din roll och arbetsplats

I rollen som Digital marketer arbetar du med att publicera och optimera våra digitala annonser för att driva in trafik till vår webb. På webben arbetar du med våra sidor och automatiserade flöden för att öka konverteringsgraden och minska vårt manuella arbete.

 

I din roll som Digital marketer kommer du att ansvara för:

  • Digital annonsering – Google Ads, SoMe, Displayannonser etc.
  • Automatiserade konverteringsflöden – marketing automation
  • Webbsidor – funktionalitet och användarflöde
  • Konverteringsspårning

Du älskar att analysera våra publicerade annonser, flöden och webbsidor och att hela tiden skruva på dem för bättre utfall. Du går igång på conversion rate, click through rate, cost per click, return on ad-spend. Men framförallt brinner du för att pricka rätt person med vårt budskap och att därefter via olika konvertering leda hen till att börja använda någon av våra fantastiska produkter.

Draftits marknadsteam arbetar mot den svenska och norska marknaden, sitter i Malmö och består av fem personer. Vi hjälps åt i våra olika roller och du kommer att vara involverad i alla delar av marknadsarbetet. I din roll tar du ibland fram innehåll för digitala annonser, webbsidor och andra kanaler. Du måste med andra ord gilla att skriva och ha god känsla för färg och form.

 

Vem är du?

Som du förstår förväntar vi oss ett härligt driv från dig. Eftersom du går igång på nyckeltal och statistik, så har du en strukturerad ådra som du kombinerar med god förståelse för hur kund och besökare agerar i den digitala sfären.

Du har nog räknat ut att du behöver kunna arbeta både självständigt och i ett nära samarbete inom teamet. Dessutom arbetar vi tillsammans med produktansvariga, projektledare, säljare och vår kundsupport – så samarbete är något som står skrivet i pannan på dig. Är du beredd att kasta det du gör för stunden för att hjälpa dina kollegor när det brinner till, oavsett vad det handlar om? Vill du arbeta med produkter som faktiskt gör skillnad? Då är det här rätt plats att befinna sig på!

Vi förväntar oss att du har med dig några års erfarenhet av performance marketing. Liksom relevant utbildning. Du är duktigt på att ta fram och optimera attraktiva annonstexter och har vilja och nyfikenhet att hugga tag i nya verktyg, system och förutsättningar.

 

Du behöver ha arbetat ett tag med:

  • Google Ads, Tag Manager och Analytics
  • Redigering i CMS
  • LinkedIn och Facebook Ads.

Det är en fördel, men inget krav, om du är bekant med Eloqua för arbete med Marketing Automation, EPIServer för CMS och har en grundläggande förståelse för koppling till CRM-system (Microsoft Dynamics).

 

Så här ansöker du

Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 27 juni. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med din ansökan! Du söker enkelt via vårt webbformulär. När du skickat in din ansökan kommer du få en bekräftelse samt instruktioner för nästa steg i rekryteringsprocessen. Har du frågor om oss eller tjänsten är du självklart välkommen att kontakta oss.

 

Övrig information

Tjänsten är placerad i Malmö med omgående tillsättning.

Kontaktpersoner för denna rekrytering är:

Daniel Stendahl, Marknadschef, daniel.stendahl@draftit.se
Patrik Wätthammar, Facklig representant Unionen patrik.watthammar@draftit.se

 

Sök tjänsten

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.