Internkommunikation: Skapa innehåll som engagerar

Den interna kommunikationen är viktig för att skapa ett starkt arbetsgivarvarumärke. Med innehåll som engagerar kan du nämligen främja en positiv och enad arbetskultur. Detta faktablad förklarar hur du blir en tydlig kommunikatör som lyckas med att:

  • Skapa enhetlig kommunikation
  • Anpassa innehåll efter medium och situation
  • Anpassa struktur och layout
  • Skriva engagerande texter
  • Förstärka budskap med bild och video

Det finns mängder av guider i konsten att skapa attraktivt innehåll. Vi gör ett försök att koka ner allt till ett starkt destillat som du kan tillgodogöra dig på några minuter. Fyll i formuläret för att ladda ner faktabladet.

    Gör som 10 000 andra, få uppdateringar inom lagstiftning, omvärldsbevakning, guider och erbjudanden direkt till inkorgen.
  • Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter

 

Du kanske också är intresserad av

Detta faktablad är del 2 av 3 i en serie om framgångsrik internkommunikation.